Veelgestelde vragen

Wanneer begint de taximeter te lopen?

De taximeter begint pas te lopen vanaf het ophaaladres. Je betaalt wel éénmalig 2,40 EUR vertrekgeld. Dit is een vast bedrag dat alle kosten dekt om de taxi tot aan het ophaaladres te brengen.

Kan de taxi blijven wachten?

Ja! Geef tijdig door aan onze taxichauffeur dat deze ter plaatse op je moet blijven wachten. Per uur bedraagt het wachtgeld 30 EUR.

Wat is een nachttoeslag?

Wanneer je een taxi gebruikt tussen 22u ’s avonds en 6u ’s morgens betaal je éénmalig een nachttoeslag van 2 EUR per taxirit. Als de taximeter 10 EUR aangeeft, zal dit dus verhoogd worden naar 12 EUR.

Betaal ik meer voor extra bagage en/of koffers?

Neen! De prijs die je betaalt wordt telkens aangegeven via de taximeter. Voor exta bagage of koffers wordt dus niets aangerekend. Geef tijdens je bestelling wel door wanneer er veel koffers moeten vervoerd worden. Dit maakt het voor ons mogelijk om het gepaste vervoer in te zetten.

Betaal ik meer voor extra reizigers?

Neen! Net zoals bij de bagage betaal je enkel datgene wat de taximeter aangeeft. Let op! Onze taxi’s kunnen maximum 4 reizigers vervoeren. Bij een groter aantal reizigers raden wij dan ook aan om een taxibusje te bestellen, waarmee maximaal 8 reizigers kunnen vervoerd worden. Voor een taxibusje betaal je overigens hetzelfde tarief als voor een gewone taxi.

Wanneer en hoe kan ik betalen?

Op het einde van de rit betaal je aan onze taxichauffeur. Wij bieden volgende betalingswijzen aan:

  • cash
  • bancontact
  • visa
  • mastercard

Krijk ik bevestiging van mijn bestelde taxirit?

Wanneer je een bevestiging nodig hebt van je bestelling, raden wij aan om je taxirit online te reserveren. We sturen je de bevestiging door per mail samen met een overzicht van je volledige bestelling.

Kan ik een factuur of betaalbewijs ontvangen?

Op het einde van de taxirit overhandigt onze chauffeur je een betalingsbewijs. Wanneer je een factuur nodig hebt voor je vennootschap kan je deze per mail aanvragen op info@startaxilier.be. Facturen worden enkel opgesteld indien wij beschikken over alle vereiste informatie:

  • BTW-nummer
  • officiële bedrijfsgegevens
  • datum van de taxirit(ten)
  • reeds betaald of niet

Krijg ik als vaste klant korting?

Maak je regelmatig gebruik van Star Taxi Lier? In dat geval kunnen wij je een korting geven van 10%. Stuur ons even een mailtje naar info@startaxilier.be en vermeld dat je vaste klant wil worden van Star Taxi Lier. Wij doen dan het nodige zodat je voortaan gebruik kan maken van de extra korting.

Betaal ik elders goedkoper?

De taxitarieven die wij hanteren zijn opgelegd door het stadsbestuur van Lier. Alle taximaatschappijen zijn dan ook verplicht om zich hieraan te houden. Vaste klanten kunnen eventueel een commerciële korting bedingen. Deze kost wordt in dat geval gedragen door de taximaatschappij zelf. Afwijken van de officiële tarieven is wettelijk gezien echter niet mogelijk en zelfs strafbaar.